Čak i ako niste baš sigurni šta je 3D render, verovatno ste ga videli na delu. 

Ovaj kreativni proces koristi se na primer za pravljenje animiranih filmova poput Priče o igračkama, realističnih zmajeva u filmovima i serijama, kao i za kreiranje likova u većini video igara.

Ako ste nekada iznajmljivali namešten stan, postoji velika šansa da je 3D render korišćen prilikom dizajna enterijera. Imao je svoju ulogu i u izgradnji lepe, moderne zgrade koja vam je zapala za oko dok ste šetali. Čak je možda i vaš aparat za kafu prvo bio 3D model, dok se testiranjem delova i celokupnog izgleda nije došlo do objekta koji unosi u vaše jutro radost ispijanja sveže šoljice kafe.

A šta je zapravo 3D render?

To je u osnovi proces kreiranja 3D slike korišćenjem računarskog softvera koji proizvodi potrebne podatke. Računari obično koriste niz linija ili mrežica za prikazivanje slike, a detalji se dodaju sve dok ponekad nije lako razlikovati 3D prikaz i fotografiju stvarnog objekta.

Iako zvuči jednostavno, 3D prikazivanje nije puko popunjavanje nekakvog obrasca. Potrebno je mnogo talenta i truda da se dođe od ideje do gotovog proizvoda. Evo kako, ukratko i okvirno, taj proces izgleda:

Pripremna faza

Proces započinje tako što klijent umetniku preda svoju ideju. Umetnik će tražiti što više detalja kako bi bolje razumeo šta klijent želi, uključujući i vizuelne reference. To mogu biti fotografije, crteži, inspirativne ploče (mood boards) ili bilo koji drugi predmeti koji mogu da budu od koristi prilikom kreiranja. Kad ima dovoljno detalja, umetnik prelazi na sledeću fazu.

Faza 3D modelovanja

Pre nego što se započne 3D render, moraju postojati 3D modeli kao baza. Ovo je praktično gruba verzija. Modeli su predstavljeni u obliku ravnih geometrijskih oblika, bez posebnih detalja. Sastavljaju se pod različitim uglovima kako bi se stvorio okvirni prikaz željenog oblika u 3D-u. 

3D render

Uz pomoć računara, umetnik će dodati detalje koji oživljavaju 3D render. Senke, osvetljenje i tekstura igraju važnu ulogu u ovom procesu.

Isporuka gotovog proizvoda

3D render se prikazuje klijentu. Ako je potrebno izvršiti bilo kakve promene, proizvod će se vratiti na doradu i proces će se nastaviti sve dok klijent ne bude bio zadovoljan. Kada je svaki detalj savršen, projekat je završen.

Ako želite da se detaljnije upoznate sa našim smernicama i celokupnim tokom zajedničkog rada preuzmite PDF vodič.

Tipovi 3D render usluga 

Ako ste zainteresovani za upotrebu 3D rendera u svom poslovanju, evo nekoliko primera korišćenja 3D render usluga:

Arhitektonski render

Ovo je proces stvaranja dvodimenzionalnih i trodimenzionalnih slika predloženog arhitektonskog dizajna. Cilj je da se pre izgradnje dobije što realističnija slika toga kako će prostor ili zgrada izgledati. 

Neki od benefita korišćenja arhitektonskog rendreringa su:

  • preciznije razvijanje ideja za dizajn pre nego što započnu bilo kakvi fizički radovi
  • kreiranje sofisticiranijeg i privlačnijeg dizajna
  • identifikovanje problema u ranim razvojnim fazama što može znatno uticati na smanjenje troškova
  • jednostavnije pravljenje izmena
  • izgradnja bezbednijih objekata, koji su prijatni za stanovanje i boravak
  • lakše komuniciranje ideja sa klijentima i partnerima

Sve ovo može biti izuzetno korisno investitorima, arhitektonskim studijima, kao i vlasnicima koji žele da sagledaju svoj poslovni prostor, spa centar, hotel ili bilo koji drugi javni objekat.

Unutrašnja vizuelizacija

I dizajn enterijera može, baš kao i zgrade, biti prikazan 3D modelom. 3D render će klijentima pomoći da vizuelizuju kako će njihov prostor izgledati mnogo lakše nego što to mogu jednostavne 2D skice i uzorci tkanina.

3d render apartmana i hotela

Nemamo svi sposobnost da samo na osnovu nečijeg opisa zamislimo kako će izgledati određeni prostor i kakav ćemo osećaj u njemu imati. Mnogo nam je lakše kada vidimo detaljan prikaz dekora. Kroz brojne detalje, poput izgleda podova, nameštaja i osvetljenja, unutrašnja vizuelizacija nudi perspektivu kako će izgledati rad ili život u prostoru. 

Upotreba 3D rendera može takođe uštedeti vreme dizajnerima enterijera. Ne moraju da utroše sate na zahtevne zadatke poput skiciranja dizajna i naručivanja uzoraka, kako bi klijentu predstavili opipljivu sliku na osnovu koje će moći da vizuelizuje krajnji rezultat.

Osim toga, ova vrsta rendera je izuzetno korisna i kada se klijentu nešto ne dopadne i želi promene. Uz nekoliko klikova to se može realizovati, dok se ne dođe do enterijera koji je po klijentovom ukusu u potpunosti.

Spoljna vizuelizacija

Spoljna vizuelizacija transformiše neinspirativne 2D crteže u primamljive 3D slike koje će proizvesti „wow” faktor i podstaći interesovanje klijenata za projekat. 

Prilikom spoljne vizuelizacije u razmatranje se uzimaju mnogi faktori, poput svetlosti, doba dana, vremenskih uslova, senčenja i refleksije. Ovi faktori su važni kako bi se razmotrilo uklapanje, na primer, stambene zgrade, kancelarija ili hotela u okolinu i zajednicu, ali i kako bi klijenti mogli da zamisle objekat na kompletniji i realističniji način. 

Ovaj tip rendera omogućava uključivanje detalja na nivou koji nije moguć sa 2D crtežima i nacrtima, što može dovesti i do preciznijih krajnjih rezultata prilikom izgradnje.

Aerial render-pričija perspektiva(dron)

Aerial prikazi su slični spoljnoj vizuelizaciji, ali se njihov ugao prikazivanja nalazi izvan i iznad zgrade, sa pogledom ka dole, obično pod uglom. To je moćan alat koji omogućava šire i kontekstualno sagledavanje stambenih i komercijalnih objekata, kao i prikaze zgrada i pejzaža koji se ne mogu “uhvatiti” sa zemlje.

Posebno su korisni u industriji nekretnina za celokupne prikaze velikih nekretnina, kao i okolnog pejzaža, puteva i drugih zgrada i karakteristika.

Presek kroz model - Cutaway Render

Ovaj tip rendera je odličan za prikazivanje celokupnog apartmana ili stambenog prostora. Mogu se dodati i tekstualni opisi kao što su kvadrature prostorija, nazivi, opisi sistema koje sadrže. Ovakvi renderi se koriste na web stranama kompanija koje prodaju nekretnije, i mogu da sadrže dugmiće na kojima može da se klikne i približi odredjen prostor ili pak udje preko VR 360 slike.

VR 360 Virtuelna realnost

Želite da naprednom tehnologijom podignete iskustvo na još viši nivo i učinite ga potpuno realističnim? Onda je ova usluga za vas. 

VR iskustva su nova paradigma u vizuelizaciji arhitekture. Možete prebaciti svoje kupce u potpuno interaktivno 3D okruženje, 360 pogleda i virtuelne obilaske soba, planova ili čitavih zgrada kako bi im omogućili da iz bilo koje ruke dožive prostor.

Ovde je primer jedne VR 360 Slike. Klinknite mišem i prevlačite pogled. Imate mogućnos "Full Screen" opcije u gornjem desnom uglu prozora.

Kreiranje proizvoda

3D render je jeftin i efikasan način da se istraži koncept novog proizvoda, a da ne morate trošiti novac na njegovu izradu. Danas, 3D prikazi zamenjuju ulogu koju su u prezentaciji nekada imale makete. Razvoj softvera i veština 3D umetnika donose mnogo veći nivo detaljnosti, a time i neuporedivno bolje razumevanju ideje (projekta) koju želimo (želite) da prezentujete investitorima ili potencijalnim kupcima. Od koristi je i za rešavanje bilo kakvih problema do kojih bi moglo doći u proizvodnji, kako se novac i materijal ne bi protraćili prilikom pravljenja. A možda ćete zaključiti da proizvod i ne izgleda onako atraktivno kako ste mislili i da je potrebna dorada.

3D render i industrija nekretnina

Evo 5 načina na koji vam 3D render može olakšati poslovanje:

#1 3D vizuelizacija može da prikaže nekretnine pre izgradnje

Do skoro agenti nekretninama pre izgradnje nisu imali šta da pokažu klijentima, osim nacrta i fotografija gradilišta. Slike nedovršenih stanova ne izgledaju impresivno, a crteže je teško razumeti ako niste stručnjak. Pretprodaja čak i najboljih nekretnina bila je izazov.

Oni koji su prodavali izgrađene objekte bili su u boljoj poziciji, pošto mogu da organizuju profesionalno fotografisanje i snimanje videa za potrebe prezentacija i marketinških materijala. Čak i ako je nekretnina u lošijem stanju, nakon malo preuređivanja spremna je za atraktivne fotografije koje će privući potencijalne klijente.

3D modelovanje i usluge vizuelizacije su promenile pravila igre. 

Fotorealistični i detaljni 3D prikazi mogu se koristiti za reklamni sadržaj koji prikazuje budući projekat u punom sjaju. Tako se šanse za pretprodaju povećavaju. 3D vizuelizacija čak može i proširiti ciljnu grupu. Kupci zainteresovani za već gotovu nekretninu mogu se predomisliti kada vide privlačne, fotorealistične 3D prikaze objekata koji će se uskoro izgraditi.

#2 3D vizuelizacija ističe prednosti nekretnine

3D vizuelizacija će naglasiti svaki koristan detalj infrastrukture. Na primer, 3D prikaz stambenog kompleksa može pokazati dobro osvetljene ulice, parkirališta, supermarkete, škole i vrtiće u blizini - sve što je potrebno za udoban i siguran porodični život.

Istovremeno, 3D prikaz stana staviće akcenat na funkcionalne i stilske prednosti dizajna enterijera, poput rasporeda, lokacija soba, dizajna osvetljenja i modernog dekora. Poslužiće i za naglašavanje svake prednosti koju želite da prikažete, kao što su na primer spavaća soba sa velikom garderobom, elegantno kupatilo ili rešenja za odlaganje stvari koja sprečavaju nastanak nereda.

#3 3D vizuelizacija pomaže kupcima da se emocionalno povežu sa nekretninom

Rezultati istraživanja kompanije Nielsen iz 2016. godine pokazuju da reklame koje bude emocije povećavaju prodaju za 23% u poređenju sa regularnim oglasima.

A malo šta može pobuditi emocije bolje od profesionalnih, upečatljivih slika. 3D umetnici ne samo da stvaraju fotorealistične slike, već znaju i kako da se igraju slikom i koje detalje da dodaju kako bi je pretvorili u privlačan prizor. Postoji mnogo kategorija takvih detalja, a 3D umetnici ih biraju u zavisnosti od procesa prodaje i vrste nekretnine.

Na primer, 3D prikaz stana može sadržati elemente koji ostavljaju utisak da je onaj ko tu živi upravo izašao. Ti elementi su detalji poput šoljice čaja iznad koje je još uvek vidljivo isparavanje, pokrivača na kauču ili otvorene knjige na stolici za čitanje. U kupatilu se može prikazati kondenzacija na ogledalima i staklenim površinama - brzinsko tuširanje pre izlaska.

Sve ovo će pomoći potencijalnim kupcima da stvore sliku budućeg udobnog i ugodnog doma. 

Spoljna vizuelizacija takođe može sadržati puno detalja koji izazivaju emocije. To mogu biti vremenski uticaji - sunčevi zraci, oblaci, kišne kapi, pahulje ili vetar koji lagano pomera travu. Eksterni 3D prikazi mogu uključivati i biljke i životinje - zeleno drveće, cveće i jato ptica na nebu pokazaće lepotu lokalne prirode. Sve to će onome ko posmatra prikaz pomoći da uroni u atmosferu područja.

#4 3D vizuelizacija poboljšava marketing

3D render je odlično reklamno sredstvo, jer može u kratkom roku povećati ROI u marketingu. 

Realistična i detaljna 3D vizuelizacija nekretnine odmah privlači pažnju potencijalnih kupaca, dok nacrti ili fotografije nedovršenih građevina teže mogu da im zapadnu za oko. To je posebno važno za reklamni materijal. 3D prikazi će privlačno izgledati i u štampanom i u digitalnom obliku - u časopisima, na bilbordima, na veb lokacijama, na društvenim mrežama i u mejlovima. Za dodatno isticanje ponude, mogu se pripremiti 3D animacije za TV i YouTube.

#5 3D vizuelizacija opravdava cene 

Sa samo crtežima i skicama, teže je obrazložiti cenu luksuzne nekretnine. Ali kada pogledaju fotorealistične prikaze, kupci će razumeti sve vrednosti i prednosti. 

Videće da je objekat izgrađen od vrhunskih materijala - održivih, lepih, lakih za održavanje. Obratiće pažnju na čari lokalne prirode, kao i na jedinstvenu arhitekturu, podzemni parking i maštoviti pejzažni dizajn budućeg stambenog kompleksa. 

Sve to će doprineti da shvate da je cena nekretnine u potpunosti usklađena sa njenom vrednošću. 

3D render zgrade u Minhenu

Zaključak?

Upotreba 3D modela umesto 2D skica i maketa je efikasnija i sve isplativija. Stvaraju se realističniji i efektivniji prikazi, a stvari se mogu menjati lako, kroz samo nekoliko klikova. I zato 3D render prilično brzo postaje bitan deo poslovanja.

Iz koje god industrije da dolazite, sigurno postoji način da korišćenjem 3D render usluga budete uspešniji i da se izdvojite u odnosu na konkurenciju. SETLA studio će u tome biti vaš pouzdani partner. 

Naša misija se zasniva na veoma jednostavnom principu zajedničkog rada sa klijentom kao sa jednakim partnerom. Sarađujemo u bliskom partnerstvu sa arhitektama, dizajnerima, marketinškim agencijama i proaktivno dajemo novu dimenziju vizije, približavajući je stvarnosti. Cilj je da obezbedimo inovativna i pouzdana rešenja, koja poboljšavaju poslovnu konkurentnost klijenata.

Kontaktirajte nas za detalje i dogovor. Hajde da zajedno unapredimo i vaše poslovanje.